3 dagar som röris





Nu har jag kört hårt i 3 dagar på jobbet. Eller, jag går mest med vid sidan och Pelle som är väldigt proffsig och lär mig allt jag kan. Jag är som en 4åring... "vad är det?", "hur gör man det?", "varför då?", "när då?"...

Än så länge så har jag: bytt ca 6 element, bytt en duschblandare, kopplat bort ett flertal gamla rör, luftat ett antal element, lokaliserat 2 vattenläckor och åtgärdat dom och så lite till. Inte så dåligt för att va på 3 dagar!
Börjar till och med bli lite skitig om knäna. Det är väldigt viktigt i hantverkarbranchen att man är skitig på knäna och inte i rumpan, då har man jobbat och inte suttit och latat sig.

Arbetsdagen ser ut såhär:
06:45 - på jobbet, byter om och tar en kaffe
07:00 - ut på jobb (olika från dag till dag)
09:00 - frukost på firman (idag hade jag med mig macka med ost och skinka)
09:30 - ut på fortsatt jobb
12:00 - lunch (idag åt jag viltfärsbiffar för 35kr)
12:30 - ut på fortsatt jobb
eventuellt en eftermiddagsfika om man är förbi firman
15:30 - tillbaka till firman för ihopplock av dagens prylar
16:00 - slut


Bild på mig och syrran på firman 1983. Hängde där redan då! Notera snygga sneakers!

Kommentarer
Postat av: Martina

Åhhh! underbar bild

2008-12-04 @ 12:30:36
Postat av: Lena

söt bild

2008-12-04 @ 20:42:09
URL: http://lenat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0