glasvegas har snott!


Ni som inte redan lyssnat in er på Glasvegas skiva måste till en början göra det med en gång!

Första gången jag lyssnade på "Daddys Gone" så gillade jag den men kände, "nu är det nåt som jag känner igen här". Mycket riktigt. Jag kan här och nu avslöja att det skottska banden "Glasvegas" gjort en klockren stöld av det gamla sköna Ystadbandet "Perikles" låt "Vart ska vi sova i natt".
Nu har jag precis lärt mig att även Perikles snott låten av Italienska bandet "Ricci e Poveri". Men jag är övertygad att skottarna lyssnat mycket på Perikles i sina dagar!

Jag tycker ni ska ta er tid och lyssna! Det är slående!

Lyssna först på Pirekles 0:19 sekunder in i låten
Sen på Glasvegas 0:45 sekunder in.


 
Perikles "Vart ska vi sova i natt!?"


Glasvegas med "Daddy's gone"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0