vardagsvin


Alltså, om det inte redan framgått så gillar jag ju vin rätt mycket. Mer och mer är jag rädd. Sista tiden har jag börjat läsa mer och mer om vin, för jag kan egentligen inte ett skit just nu mer än att det finns olika druvor och dom smakar olika beroende från vilket land dom kommer...
Som med allt annat blir man ju mer och mer sugen på att veta mer desto (fan, stavas det destå?) mer man lär sig.
Nu lägger jag mig platt på marken och låter dom som redan kan skratta åt min okunnskap men det skiter jag i. Här kommer några exempel på saker jag lärt mig i veckan bara från att läsa på wikipedia och vinklubben.
Chablis (som man så ofta säger att man gillar på sommaren) är ett destrikt i Frankrike och vinerna består nästan uteslutande av chardonnay.
Roija är ett destrikt i Spanien. Jag trodde nog att det var en druva eller nåt.

Nu svamlar jag mest. Kanske för att jag druckit ett fantastiskt glas "Big House Red" som jag varmt kan rekommendera förresten.

Dagens låt som jag annars kan rekommendera är Ulysses med Franz Ferdinand. Härligt rytm, sexig och lite dansvänlig.

"Ulysses" med Franz Ferdinand

Kommentarer
Postat av: hans

distrikt heter det och okunskap, inte dom utan de

2009-02-05 @ 16:57:48
Postat av: Anonym

samt distriktet i Spanien heter Rioja

2009-02-09 @ 23:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0